„Всяка година по същото време“

Има такава пиеса от Бърнард Слейд, страхотна пиеса, но думата ми не е за нея, а за ежегодното ходене до една хижа в Стара планина по повод рождения ден на наш близък. Той от години си го празнува по едно и също време (очевидно, все на тази дата е роден!) и на едно и също място. Лично аз не съм попадала на по-приключенско отбелязване на рожден ден, защото да стигнеш до хижата е възможно само чрез, в зависимост от силите ти, около 1 часов преход по стръмен баир. Случвало се е да катерим с мъжа ми въпросния баир по тъмно, когато шумата е особено влажна, както и подновеният дървен парапет, който би трябвало да те обезопаси. Макар че лично аз на доста места се оказвам по-ниска от него, мисълта за нещо, за което да се задържиш, макар и по-високо от теб и доста мокро, е донякъде успокоителна. Когато станахме гаджета, мъжът ми ме беше поканил да отида с него и неведнъж съм се шегувала, че внезапно връхлетелият ме тогава грип, поради който се отказах от това преживяване, всъщност спаси връзката ни, защото ако ме беше завел тогава, преди да имам, да я наречем „добрата“ закалка, която имам сега, след няколко години с него в един клуб за пътешествия, сигурно щях да избягам с писък!IMGP8994 - Copy

Та, до хижата се стига по стръмния баир, като колите се оставят в подножието му на, о, чудо, охраняем паркинг. Всъщност последните километри, водещи до него, са по един доста разбит път, който обаче хората от хижата поддържат като същински Сизифовци.

На въпросния паркинг има едно нещо, наречено „кофата“, в което няколко души могат да поберат раници и багаж, който въпросната кофа пренася до хижата, за да не се морят смелите туристи. Срам ме е да кажа, че моята най-гореща точка на интерес във въпросната хижа е кухнята. Продуктите хижарите вземат от близкото село, всичко е прясно, истинско и плюс това, приготвено от най-добрия готвач в цялата планина: баница, сочни кюфтета, безупречна шкембе-чорба и супи, нямам място, време, а и воля да изброя всички вкусни неща, на които ухае откъм кухнята на хижата. По-сериозните правят по един преход до да кажем, близкия връх, по-несериозните остават в хижата, играят на „Не се сърди човече“ с шотове с уиски и ром, вместо пешки, правят мохабет, изобщо – релаксират.

IMGP9022

Хижата е много чиста и макар че всъщност изглежда доста „соц“, всичко е безупречно поддържано и при все че е доста голяма и, поне в случаите, когато ние сме ходили, обикновено доста пълна, няма боклуци, нито е мръсно – изобщо хигиената е на ниво, което на мен ми прави прекрасно впечатление…

На връщане се минава по една „по-лесна“ пътека. Миналата година решихме да се отклоним да видим едни забележителни дупки, разположени в района и, честно казано, такова предизвикателство не бях имала! Идеята беше да се направи за развлечение, на слизане. Теренът се оказа доста труден, тип „Качвам се на слизане“. Голямо пухтене и пръхтене беше, видяхме въпросните дупки, но втори път там поне аз не се връщам!!!

Най-приятното на прибиране е, че се спира в една местност, която за България е нещо като битов резерват, в една механа, в която всичко е ужасно вкусно, макар че го приготвят с темпото на див планински охлюв, затова определено трябва да се избягва отбиване там в условия на силен глад.

Та…всяка година по същото време.

Да е жив и здрав нашият близък, дано още много години да катерим баира за неговия рожден ден!

IMGP8969 - Copy

Вашият коментар

нож и виличка

блог за вкусна храна и рецепти от родината и извън нея, на български

Ellie After

Creating with textile in style

Yolina's Helvetia

Just another WordPress.com site

heartbeats

Личен блог

Sunshine's kitchen

Личен блог

79 ideas

Личен блог

Parentland

Личен блог

Atelier Doré

Личен блог

На по книга, две

Личен блог

Яна (несъвършенството прави стила ...)

за виното и добрия живот, най-сетне и лично ...

LAMARTINIA

Личен блог

