Три случки от изминалата седмица

Отивам на редовен преглед при специалист, като в течение на прегледа споделям притеснението си, че съм на преклонната възраст от 37 г., а тепърва смятам да раждам деца, а се тревожа поради факта, че това носи доста рискове и неизвестни. Въпросният специалист, в лицето на една изключително компетентна и интелигентна жена, ме поглежда и на един дъх изпява:

– Мене мама ме  е родила на 42 г., а брат ми на 44 г. без болка, без нито една стриа, все жалеше, че няма да ни види в първи клас, а доживя в пълно съзнание до 94 г., пиеше по едно шише уиски, говореше и петте езика, които владееше, и все повтаряше: Благодарение на вас не изкукуригах! Записа ме на уроци по пиано, аз така се ядосвах – децата отвън играят, а пък аз свиря, с едни монети на пръстите, да държа ръцете правилно, накрая го счупих това пиано, само и само да се отърва от него. Сега съжалявам, ама…А брат ми все повтаряше: ти си добре, на пианото, седнала, ами аз! Прав с цигулката! Няма ред за тези неща, живот е това…

***

Втори урок по езда. Голямо вълнение, голяма тръпка. Повява лек ветрец, по небето пъплят облачета, мухите се лепят по очите и муцуните на конете. Ухае на трева и на конски фъшкии. Пътеката се извива покрай ширналите се ниви, равно, равно, като тепсия, само отсреща Рила, а от другата страна Плана планина ни ограждат, като в рамка на картина. Първия път съм яздила кобилка, мила, мека, плавна като лимузина. Сега ме качват на жребец – Алиман, с гъста, твърда грива и дружелюбна муцуна. Успявам да го яхна чак от третия път – явно е, трите палачинки, ометени един час преди това си общуват с гравитацията.

Да се кача върху Алиман ми помага един от собствениците на конната база, оглежда ми сбруята и стремената. Аз съм впила ръце в седлото, той ми дава указания. Инстинктивно напъхвам крака навътре в стремето, той ме поглежда и заявява:

– Кракът да дойде по-напред, само пръстите да са на стремето, като паднеш да не те влачи конят.

Десет минути по-късно, вече в облекчен тръст, заедно с инструкторката си, Нина, плахо се решавам да попитам:

– А как се пада най-правилно от кон?

– Няма да се стигне дотам, но да речем, че е важно да гледаш да не си паднеш на главата!

Накрая на урока научавам и друго: ако отидеш с къс панталон на езда, може да си спестиш кола маската на бедрата…

***

Кормувам от цяла седмица, вече почти на финала на опреснителните часове, които съм записала, за да мога да седна отново уверено зад волана. Отработили сме основните неща, някои вредни навици са отстранени, нови и полезни са заели тяхното място – оказва се, че освен всичко друго съм учена по погрешен начин да управлявам автомобила в първата си шофьорска школа. Въпреки всичко, с много старание и благодарение на вещината и търпението на инструктора, успявам да напредна бързо чрез интензивни часове и усилено шофиране. Само пустият съединител все го държа, все едно го бъркам със спирачка! Инструкторът търпеливо ми прави забележка, но аз все така забравям да си махна крака навреме в много от ситуациите на пътя. Накрая, очевидно на ръба на силите си, инструкторът възкликва:

– Пусни го този съдединител, какво го държиш!!! Ако те види мъжът ти ще се провикне: „Ооо, да бях един съединител, като ме хванеш, да не ме пуснеш…“

Фото: архив на конна база „Адгор“

Вашият коментар

нож и виличка

блог за вкусна храна и рецепти от родината и извън нея, на български

Ellie After

Creating with textile in style

Yolina's Helvetia

Just another WordPress.com site

heartbeats

Личен блог

Sunshine's kitchen

Личен блог

79 ideas

Личен блог

Parentland

Личен блог

Atelier Doré

Личен блог

На по книга, две

Личен блог

Яна (несъвършенството прави стила ...)

за виното и добрия живот, най-сетне и лично ...

LAMARTINIA

Личен блог

